Gå til hovedindhold

Advarselsmeddelelse

Der er lukket for indsendelser af denne formular.

Science Talent Fremtidstek - tilmelding til årgang 2017/18

Værksted - NAO robot 2 - Big Bang 2016

1-årigt forløb med tre camps til gymnasieelever i 2. stx/htx med interesse for teknologi, programmering og design.


Er du optaget af hvordan verden omkring os fungerer? Hvilke spændende teknologier, der findes i dag? Hvordan man bygger en robot? Hvordan man laver teknologier, som kan anvendes i hverdagen og måske endda integreres i tøj eller tasker? Hvad status er på Virtual Reality, og hvordan du kan lave dit eget VR program/spil, som du kan bruge på din egen mobil?

Så meld dig til campforløb hos Science Talenter om Fremtidens Teknologi

Forløbet har til formål at se nærmere på nogle af fremtidens spændende teknologier, og give talenterne et indblik i hvad der ligger bag disse teknologier, og hvordan man arbejder med teknologierne.

Bemærk: Der kræves ingen forhåndskendskab til programmering eller teknologi for at deltage i forløbet.
 

Forløbsoversigt

Forløbet består af 3 camps fordelt hen over skoleåret. Alle tre camps er på tre dage (og to overnatninger). Der vil være ekskursion på nogle camps.

Camp 1 - Robotteknologi
Formålet med campen er at skabe en forståelse for, hvad robotteknologi er, og hvordan det normalt anvendes. Campen byder derfor på introduktion til programmering, praktisk arbejde med alle vores forskellige robotteknologier (NAO, Arduino, Hummingbird m.fl.), praktisk arbejde med udstyr til at konstruere robotter (3D printer, lasercutter), indblik i anvendelsen af robotteknologier i forskning og erhvervslivet i dag samt i fremtiden, samt teambuilding og hygge.
Produkt: På campen konstruere talenterne deres egen robot.

Camp 2 - Personal Tech
Her dykker vi ned i hvad personal technology (internet of things, wearable technology mm) er, hvordan dette anvendes i dag, og hvad fremtiden byder. Vi skal derfor arbejde med programmering, lave praktisk arbejde med forskellige teknologier til personal tech (Microbits, arduino, RFID m.fl), og dermed få indblik i status af teknologierne i hverdagen nu og i fremtiden.  
Produkt: På campen konstruere talenterne deres egen personal tech

Camp 3 - Virtual Reality
På den sidste camp vil vi skabe en forståelse for, hvad Virtual Reality er, og hvilke anvendelsesmuligheder det har i dag og i fremtiden. Konkret byder campen på programmering i 3D miljø (Unity), indblik i spildesign, arbejde med 3D teknologier (HTC Vive, Durovis Dive, Google cardboard m.fl.) indblik i status af VR nu og i fremtiden.
Produkt: På campen konstruere talenterne deres eget VR program/spil.
 

Målgruppen

Målgruppen er 2. g’er på en gymnasial uddannelse (STX/HTX). Det er ikke en forudsætning, at man kender til teknologi eller programmering på forhånd. Der er et begrænset antal pladser
 

Dato og sted

Camp 1: Den 8. - 10. oktober 2017
Camp 2: Den 15. - 17. januar 2018
Camp 3: Den 9. - 11. april 2018

Forløbet afholdes hos Science Talenter, Mærsk Mc-Kinney Møller Videncenter, Akademigrunden 18, 4180 Sorø


Pris

6.000 kr. ekskl. moms pr. talent for hele forløbet. Prisen dækker udgifter til forplejning, overnatning og div materialer på de 3 camps. Medlemmer af Science Talenters Gymnasienetværk opnår 20% rabat. (dvs at prisen bliver 4.800 kr ex moms) Beløbet er momsfritaget.
 

Tilmelding

Tilmelding er lukket. Kontakt Dothe Skødt (dcs@astra.dk) for yderligere info.